ponedeljek, 8. november 2010

Polomljena Smreka

Sodelovanje s to smreko se je pričelo leta 2009, ko sem jo preselil iz narave  v svoj vrt. Smreko (Picea Abies) sem pri presajanju posadil v mešanico vulkanskega peska in zemlje iz mesta izkopa. Moje zanimanje je pritegnila z presekanim deblom, drugače pa ne gre za nek zares vrhunski potencial.

2009 - Po izkopu

2009 - Po izkopu

2009 - Po izkopu

Smreka je zelo dobro prenesla selitev in v naslednjem letu močno odgnala, zato sem se spomladi 2010 odločil za prvo oblikovanje.

2010-05 - Po prvem oblikovanju

Po tem oblikovanju sem se lotil (beri učil) načrtnega vršičkanja katerega cilj je seveda bil bolj gosta in kompaktna krošnja. Smreke v naravnem okolju v eni rastni sezoni odženejo samo enkrat, nato pa pripravijo brste za naslednjo rastno sezono, ki so praviloma vedno na koncih vej. Pravilno vršičkanje je nujno potrebno, če želimo doseči, da brsti odženejo tudi bližje deblu s čimer seveda dosežemo želeno gostoto krošnje in »kompaktno« drevo.

Precej učinkovita metoda, ki se je po mojih izkušnjah dobro obnesla je opisana na tej povezavi.

Tri mesece po prvem oblikovanju se je žica že precej močno zažirala v veje zato sem moral žico v celoti odstraniti. Smreke so glede žičenja očitno precej zoprne, ne samo zaradi »hitrega« debeljenja vej, ampak pred vsem zato, ker je potrebnih kar nekaj let in zaporednih žičenj, da veje ostanejo v želeni poziciji, pa še po nekaj letih je to baje vprašljivo….prav zares ne bi vedel, nimam nekaj let izkušenj.

Kakor koli, da vidimo kdo je bolj trmast…

Po tem ko sem v jeseni dodatno obdelal suhi les, ki je v izhodišču bil nek osrednji zanimivi element na drevesu, sem na delavnici Slovenskega bonsaj kluba (konec oktobra) smreko ponovno ožičil in naredil manjšo oblikovno preobrazbo.


2010-10 - Trenutni izgled

Vrh je sedaj precej nižji in posledično bi bilo potrebno narediti krošnjo tudi ožjo, bolj kompaktno kar je plan za naslednji korak. Tudi prvo pravo posodo bo dobila predvidoma spomladi 2011.

Ni komentarjev: