nedelja, 18. marec 2012

Dolgoročni projekt Tisa (urbani yamadori)

Tako kot vsako pomlad sem tudi to pomlad pomagal dediju Janezu pri spomladanskemu urejanju njegovega vrta. Toda danes je bilo to urejanje vrta še prav posebej prijetno. Dedi Janez je namreč dovolil, da se lahko lotim priprave za izkop Tise, ki na vrtu raste kdo ve koliko let. 


In tako sem se Tise, mrcine,  ki si jo ogledujem že nekaj let, danes počasi lotil. Najprej sem izbral osnovno linijo in si naredil operativni načrt, potem sem postopoma pričel odstranjevati odvečne, nepotrebne veje. Iz velikega grma se je počasi, z vsakim novim rezom, pričela kazati nova podoba. Zelo perspektivna podoba. Za piko na "I" sem pri odstranjevanju vej ugotovil, da sta dve veji prav uporabni za samostojno drevo in se odločil, da jih v tej fazi pustim na drevesu in poskusim z grebeničenjem iz enega drevesa dobiti tri. 


Eno, vsaj za moj kriterij vrhunsko drevo in dve srednje veliki, solidni drevesi.

Tisa (Taxus Baccata) za nov projekt 

Nebari

Tisa (Taxus Baccata) po prvem posegu

Ena izmed vej, ki bo postalo drevo

Plan za naprej je sledeč. Najprej spodbujanje novih brstov, ki bodo osnova za razvoj novih vej. Nato sledi priprava na izkop in selitev v prvo posodo. Potem bomo videli naprej.

Zgodbo in vizijo za to drevo sem si v glavi sestavil že v fazi upanja, da bo dedi Janez izrekel svoj "DA". To je bilo pred kakšnima dvema letoma in danes sem naredil prvi korak k realizaciji, ki je še zelo oddaljena.

Projekt bo dolgoročen, jaz pa komaj čakam.

5 komentarjev:

Andrej Arnšek pravi ...

Lahko bi se reklo, da ti je 'sekira padla v med'! Super. Čestitam!

Unknown pravi ...

In to v domači med :)

Miha Oberstar pravi ...

Zelo dober material. Zahvali se dedku, ker jo je dolga leta pripravljal zate. A menjaš ?! :)

Unknown pravi ...

Miha me veseli, da ti je všeč. Sploh ti ne znam opisati, kako zelo sem hvaležen dediju zanj. Spada pa tole drevo v družinsko dediščino in je nezamenljivo :)

Miha Oberstar pravi ...

Bravo! Lepo. Bomo spremljali ;)